Filter by rating
filters
State:
Show
City:
Show
Product:
Show
Empire Today's reply to:

Empire Today - Unhappy paid customer

Dear Gwendolyn,

We believe in the Golden Rule, and treat our customers the way we’d want to be treated. We put our customer’s first and act with a sense of urgency to address their concerns.

We know your time is valuable, and we regret to hear that your installation was not completed as scheduled. We’ll be in touch with you shortly to discuss your concerns.

Thank you.

-ET Customer Support.
Review
#1338658 Review #1338658 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Never showed up to install and never called
  • That they did not come the day they were supposed to
Reason of review
Poor customer service

Initially, I was somewhat pleased with my experience. I’d replaced the carpet in my entire house and had wood floor laminates installed.

No issue with initial scheduling. Paid for my pending service upfront, as well as, took a day off work for them to complete a two-day project. When my laminate floors were installed, they did not bring enough materials to complete the job. The installer was very apologetic and guaranteed I would be first to complete the job the next Saturday.

As a result, I’d scheduled some appointments for the afternoon to allow them time to complete the job that morning. I’d received a call around 8:00 AM that they were on the way and would arrive within two hours – between 8:30 AM and 10:30 AM. Well after me making four calls, finally on the fourth call now 1:50 PM, I’d learned that the installers who were to complete a paid job decided not to come to me first to complete an installation that should have been completed last week. They did not call to notify me of a change in my appointment nor apparently, did they care that I had other commitments for the afternoon.

Also, tried to email my salesman Howard Naylor but to no avail. This is totally unacceptable!!! Very, very poor customer service!!!

I guess they have my money, so customer service goes out the window. A very unhappy North Carolina customer!!!!

Empire Today's reply to:

Empire Today - Customer Service? What a joke?

Dear Shaun,

Customer satisfaction is our number one priority, and our goal is to make beautiful new floors easy for you.

We’re disappointed to hear about your experience, and assure you that we take your concerns seriously. We’ll be following up with you shortly to start working on a resolution.

Thank you,
-ET Customer Support.
Review
#1314632 Review #1314632 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Poor customer service
Loss
$1000
Preferred solution
Price reduction

We had carpet, hardwood and PVC installed about two weeks ago and the carpet installers covered a floor outlet (mind you they took off the cover to the outlet and left it for me) but nonetheless covered it up. Who does that?

Then the hardwood floor installers stole decor kitchen towels when they knocked over a vase in the kitchen (where the flooring was not being redone so it never should have happened) and I'm assuming used the towels to clean up the spilt water but then never put the towels back. A section of the hardwood has a crack in it that we discovered while moving furniture back into the living room. In the basement (where I offered to move furniture but was told they would do it they lost one of my car key fobs. On top of all of this when you contact customer service they transfer you to a voicemail of management and left voicemail 4 times in the past week and still have not had a call back.

We are laying out over $8000 for the work we've had done and the lack of customer service is outright ridiculous. I'm honestly considering stopping payment on this until I get a response from a supervisor.

I definitely wouldn't recommend Empire to anyone in the future. Angry

Empire Today's reply to:

Empire Today - Review in Household Services category

Dear Celia,

For over 55 years, our customers have been our first priority. We view each purchase not as a one-time event but as the start of an on-going relationship. All that we do is dedicated to making beautiful new floors easy for our customers.

We regret to hear that your experience did not come with ease, and assure you that we take your concerns very seriously. We’ve located your account, and we’ll be in touch with you shortly to start working on a resolution.
Review
#1296610 Review #1296610 is a subjective opinion of poster.

Well let’s see the installers Ana & Daniel are so beyond unprofessional. They showed up at my house at 1pm on Tuesday.

Took a lunch break at 4pm returned at 545pm. Said they had came back at about 5 but no one was home which was bs. Cause my son and girlfriend were here and they left their tool and rolls of padding at my front door holding it open. Anyways took them until 4am to not finish the *** job they did.

They ran out of carpet and have to return to finish one room. She told me they will be here today which is Thursday between 11-12pm to finish job. And it’s now 6:36pm and surprise surprise they ain’t here. I called her 2xs and they say they are close by and nope no show.

They left their piles of trash on my front yard and didn’t clean up after themselves on Tuesday. I was stuck vacuuming & sweeping up their disaster. And she said she didn’t know they had to move furniture so they used my son brother myself and son girlfriend to help move furniture!!! WTH!

I am in the middle of selling my home I have an open house schedule for Saturday & Sunday and my house isn’t presentable.

They didn’t finish carpet up to the walls there is a gap where u can see the uncarpeted flooring and the base boarders anywhere it transitions into another room the Carpet is lifted. A refund will be expected and ch 4 news has been notified and I am contacting better business Bureau.

Empire Today's reply to:

Empire Today - Overall negative

Dear Lisa,

Our goal is to provide each customer with the best quality service. We work with our customers from start to finish to ensure that our mission of making beautiful new floors easy is achieved.

We sincerely regret to hear about your experience. We appreciate your feedback, and we’ll be reviewing your concerns.

Thank you,
-ET Customer Support
Review
#1295473 Review #1295473 is a subjective opinion of poster.

Had carpet installed prior to listing our house for sale. The installers did not meet the original appointment time and when they showed up they didn’t have the proper materials and had to reschedule.

During the install furniture was damaged but no one took responsibility although the contractor offered to pay for the repair. They did not vacuum, there were staples left every where and left garbage all over our yard. We had to hire someone to come back and do a second cleaning before we could list the house.

No one from empire ever followed up to see how things went. I am now ready to replace the floors in our new house but don’t am very hesitant of getting a quote from them again.

Empire Today's reply to:

Empire Today in Cleveland, Ohio - Disappointing Experience

Dear Jessica,

Customer satisfaction is our number one priority. From pre to post installation, we strive to make our customer’s experience as easy as can be.

We apologize for your installation delay, and understand that your job has been completed to your satisfaction. If you continue to have questions and/or concerns please contact us at customersupport@empire-today.com.

Thank you,
-ET Customer Support
Review
#1290728 Review #1290728 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Extremely unprofessional
  • Ineffective customer service
  • Unable to reschedule
Reason of review
Poor customer service, problem with delivery
Loss
$500
Preferred solution
Let the company propose a solution
Tags
  • Delays

Had to take the day off of work yesterday for our appointment with empire to carpet our bedroom, waited all day for them to come. First they tried to cancel because they had overbooked, but then they offered to do the appointment if we were able to stay all night for them to complete the job.

They finally showed up after 5pm and then promptly left, because they had not already cut the carpet with our measurements, refused to do it in our large finished basement, and it had rained earlier in the day so they could not do it outside. They gave us the number to their home office to reschedule, but they were already closed for the day. Called customer service and they had absolutely no ability to help. All they were able to do is attempt to reschedule for a few weeks away.

We have had to delay finishing our hardwood floors now for days until this gets figured out. This whole experience has been completely off putting and unprofessional.

Empire Today's reply to:

Empire Today in Billerica, Massachusetts - Empire Carpet runner nightmare

Dear David,

Customer satisfaction is our number one priority, and we strive to make beautiful new floors easy for all of our customers. From the sales appointment process until post installation, our customers always come first.

We regret to hear that your experience did not meet your expectations, and we’d like to further discuss your concerns. We’ll be in touch with you shortly to start working on a resolution.

Thank you.
Review
#1272358 Review #1272358 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Horrible customer service
Reason of review
Poor customer service
Loss
$1080

We just ordered two runners for our stairs, and it is the worst experience I have ever had with a company. I have a page and a half of errors, too many to put on here.

Their subcontractors don't show and don't call you to let you know they can't make it today. Empire does not call you to reschedule, you have to call a customer service rep and they put you on hold. They can't call you back, and they can't e-mail you back, so you just have to wait. Best the rep can do is put notes in the system for managers, and they won't give you number to managers, who are the real people who make the decisions.

I wanted my money back but they said in the contract that subcontractors can make errors so there is no kind of money back program. Best you can do is yell at the reps but that gets you nowhere. It is a total scam with the worst customer focused business model I have seen.

We had used they about 8 years ago for simple carpet and they were good, but they have really gone downhill since then, and I would absolutely not use them. Go to a local place and spend a little more for better quality.

Empire Today's reply to:

Empire Today - Would never use Empire again or recommend to anyone

Dear Danny,

We strive to leave a positive impression from start to finish for all of our customers. Putting customers first is one of the key values, which helps us achieve our mission of making beautiful new floors easy.



We regret to hear that you were not satisfied with your carpet installation. We’ve located your order, and we’ll be further reviewing your concerns.

Thank you for your patience.

-ET Customer Support
Review
#1259235 Review #1259235 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Bad quality

The quote was never written correctly from the first visit. Very unprofessional installation workers.

The manager of the Orlando market Joe never followed though and would not call back.

Joe offered a small refund for all the trouble but I never seen any refund. The installation to this day is not good quality and my carpet is not level due to poor installation.

Customer service just gives people the run around. Empire in Orlando is very unprofessional!

Would never recommend to anyone.

Empire Today's reply to:

Empire Today - Horrible

Dear Gregory,

We live by the Golden Rule, and treat our customers the way we want to be treated. We strive to provide the best quality service possible.

We appreciate you bringing your concerns to our attention, and apologize for the miscommunication that you’ve received. We’ll review your concerns, and will be in touch with you shortly to discuss your experience.

Thank you,
-ET Customer Support
Review
#1254801 Review #1254801 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Poor customer service
Loss
$3200
Preferred solution
The pubic to they are crooks

My family and I called for a free estimate back in February , we where told that ALL NEW customers would get $500.00 off their orders if they never order from Empire before. We had a very nice salesman named Tony come to our house and he gave us a price for the flooring.

I called back and was told that NO ONE AT EMPIRE ever heard of this offer and spoke to a supervisor named Jennifer and I felt like I was speaking to a stonewall and she promise to investigate this matter and get back to me and I never heard back..... I wrote to to the CEO Mr. Weinberger and my letter was thrown in the garbage. I must have spoken to about 10 lost souls at this lying company.

I spoke from executives down and never heard back. My advice to the public is stay away from this company of lairs and a company who will not back up their claims or products. Go to Home Depot or Lowe's you will have a company that will support their customers and will you never be treated like garbage.

My friends advised me to report this matter to the Attorney General's office of New York and the BBB and Consumers Affairs dept. Empire Carpets are crooks...Shocked

Empire Today's reply to:

Empire Today - Horrible

Dear Marc,

Our mission is to make beautiful new floors easy for our customers, by striving to resolve all concerns from pre to post installation.

We regret to hear about your experience, and understand that we’ve spoken to you in regards to your concerns. If you continue to have questions and/or concerns please contact us at customersupport@empire-today.com.

Thank you.

-ET Customer Support
Review
#1245073 Review #1245073 is a subjective opinion of poster.
Pros
  • Saleman and installer were very nice
Cons
  • Lack monetary compensation
  • Never showed up to install and never called
  • Managers and resolution
Reason of review
Overall
Loss
$2000
Preferred solution
Let the company propose a solution

On April 2, 2018 I met with a salesman of Empire Today to select carpet. He was pleasant, professional and helpful.

Due to a busy install schedule the carpet could not be installed until April 13th. I agreed to the date and 1130 install time. I had to take the day off work for the install and it was important for them to be punctual. The scheduler called me at 10:30am and stated that they were on the way. At 11:30 I called and again, I was told they were on the way. I waited all day and did not receive a call until 330 from an installer that claimed he was at my house when in fact he was not! I continued to attempt to contact a manager and did not receive a call until 530pm. The manager identified himself as Chris Miori. Despite being a manager Chris was unable to provide me a reason why they were a no call no show. He was unable to provide me any information at all.

Chris claimed he was only able to offer me a $86 dollar credit. I was shocked after taking a day off work and a no call no show that $86 was his offer of resolution. After all Chris is the General Manager, he should be able to do more and must have some idea of what happened, but apparently not. I declined use Empire Today and told him we could cancel the contract. I told him I would go to RC Willey or another reputable company in the area. I told him I did not want to continue doing business with them and canceled the order.

The following day I received a call the following day from another manager. He was apologetic and stated that he could have an installer there on April 19th. An installer would be there between 300pm and 500pm. He explained that Chris was aware of this and was hopeful to retain the business. In addition I was told they would also give me an area rug, and an additional $50 off. Specifically the rug would be a piece of carpet that could be used as a rug but due to the company not having a binding machine it would not be binded. I agreed to give the company another try.

On April 19th I waited for the arrival and once again no one showed up at 300pm as Chris and the other manger promised. It was not until 800pm that the installer showed up after a plethora of calls to Chris. Once again Chris despite being the manager had no explanation of why they did not show up. The installer who clearly was unaware of all the issues began his work and was very polite. A few minutes into the job he alerted me that he was not provided enough material for the job and would have to come back another day, but he would finish what he could with the material he had. At 930pm I told him that my family needed to go to sleep. I attempted to call Chris but he did not answer. The following day Chris informed me that he was asleep when I had called. I was shocked by his response of sleeping when his customer and his installer were still dealing with the job.

The following day Chris explained that they needed to send the installer with more material. He was scheduled a third time for Saturday April 21st.

Throughout the process I spoke with a manager located in Chicago by the name of Angelica. She attempted to bridge the lines of communication and I was told since she was from corporate that she had more authority to help rectify the situation. I felt this was ridiculous for many reasons, she was in Chicago thus a time zone challenge, and second, Chris was a local General Manager of the area. Additionally the communication between the Chicago corporate office and local office was inaccurate, they were not communicating. This was evident after Angelica was able to provide me with an additional $50 discount, for a total discount of $130, when I was presented with the bill from the installer he was on the phone for 20 minutes because the discount was not reflected on the account.

It took four weeks to complete the job. One no call or show from an installer, and two additional trip to complete installation. Two days of work that I took off for installation and countless calls between local and corporate management. The rug they promised was a piece of uneven, odd shaped scrap that was left over from the my job, this piece would have been discarded after the job.

Upper management is clearly insulated by lower sub-par supervisors. When problems arise lower supervisors are neither empowered nor savvy enough to authorize compensation or solve the problems. Amazingly Chris the local General manger failed to even follow up or come in person to check the work that was performed after all the problems.

The company touts affiliations of reputable business agencies and services but in no way shape or form shares the levels of commitment and service. My hope in taking the time to share my experience is to prevent others becoming victims of Empire Today. I would sooner walk on a dirt floor before using Empire Today for any flooring needs.

Empire Today's reply to:

Avoid Empire Today

Dear Phil,

From pre to post installation, we’re committed to consistently providing our customers with the best quality service nationwide.

We thank you for bringing your concerns to our attention, and we’ll continue to work with you until your concerns are fully addressed. Thank you for your patience.

-ET Customer Support
Review
#1226256 Review #1226256 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Damaged or defective
Loss
$4300
Preferred solution
Full refund

Because they use local contractors, installation results may vary. But the corporate office is the same and if you should happen to get a terrible contractor like we did -- you're out of luck.

The first issue came when we tried to use their price match guaruntee. They wouldn't honor it until after several phone conversations with a very rude Kevin Konfirst, who is some sort of inside sales director.

Last year we has laminate floor installed in our home. The installers came and the job was not done well. There was bubbling and the seams did not connect well and it was generally shoddy. They came out to try to repair it, but it needed to be replaced. Many calls to Empire Today finally got a new crew to come out and reinstall the entire floor. This was a massive headache in and of itself.

After the new floor was installed, we noticed immediately that the seams were bubbling up and that the floor looked terrible. After waiting for over a month for a manager to come and inspect the flooring he did. We didn't hear from him for another month. Call after call finally ended with us being told today that they decided that the floor wasn't defective.

This is insane. But they did offer to replace the entire floor again (but not give us a refund). So, there's nothing wrong with it, but we'll come fix it anyway? We just want a refund at this point. Worst experience of this type we've ever had.

They sent out an "independent" inspector who was so incompetent we couldn't even get him to come on a day we were home. Scheduling was a nightmare and we never heard from any of them again. Then I complain again and they act like they tried to contact us but we never heard from them. The said that our new floor of LESS THAN A FEW WEEKS OLD was water damaged. But they'll send the "independent" inspector out again. Insane.