Product: Empire Today Flooring Installation Clear all filters (56 of 60 reviews match)
filters
State:
Show
City:
Show
Product:
Dear Tracy, For over 60 years, we’ve been dedicated to serving our customers with superior customer service from start to finish. We sincerely regret to hear that your installation experience did not go as planned, and assure you that we take your concerns seriously....
View full review
Review
#1586832 Review #1586832 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Empire Today - Last effort before I initiate arbitration
Dear Walter, From pre to post installation, we’re committed to consistently providing our customers with the best quality service nationwide, and strive to leave a positive impression from start to finish. We’re disappointed to hear about your installation experience,...
View full review
Review
#1488744 Review #1488744 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
"Empire Today Flooring" Does more damage than good!
"Empire Today Flooring" Does more damage than good!
Dear Prudence, Customer satisfaction is our number one priority. We put our customers first and work with a sense of urgency to address their concerns from start to finish. We regret to hear your concerns, and assure you that this is not the experience that we wish for...
View full review
Review
#1453672 Review #1453672 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Empire Today's reply to:

Empire Today in Stone Mountain, Georgia - Terrible Customer service

Dear Jason,

Customer satisfaction is our number one priority, and we strive to make beautiful new floors easy for all of our customers from their initial sales appointment process until post installation.

We regret to hear that your experience did not meet your expectations, and we’d like to further discuss your concerns. We’ll be in touch with you shortly to start working on a resolution.

Thank you.
Review
#1414293 Review #1414293 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Reason of review
Poor customer service
Empire Today - Terrible Customer service

The salesman came out and did a great job "selling" To bad he was full of it! First part was the financing, he quoted me $27000, to which I agreed.

I then filled out the finance application which was only approved to 19k. That's when he told me that 19k was the most the finance company would lend and the rest would have to be cash or have my wife apply separately. SHOULD HAVE TOLD ME THAT IN ADVANCE. Long story short, the price miraculously dropped $1500...Moving on, he drew up the contract that stated that ALL of the old flooring would be removed and disposed of, the installation would start the following day at 9 and would be finished by mid day on Sunday.

At 11:30 on Saturday the installers showed up and told my wife they would not finish Sunday as they do not work Sundays. Ok, strike two on the salesman but let's keep going. I was going out of town on a business trip and left with confidence in the installer (who were great guys). The project was completed on Tuesday and I got home that evening.

The old floors were not removed, the new floors were simply installed right over the top. The installers told my wife that it was better that way and that it would be a benefit if we ever sold our house?! I called Empire to find out what the deal is and why I was being charged for removal and disposal if it didnt occur. Michelle in customer service stated that they would come back out and remove the old flooring, but could not remove the tile floor in the bathrooms or laundry room (even though the contract clearly stated they would).

I was then told they would actually remove it but then I would have to hire a separate contractor to come out to prep and level those portions of the floor. I let her know that would not happen and if I had been told that in the beginning I would have never agreed. I then told her that I would be utilizing the cancellation agreement portion of the contract, as I was within the time frame (November 14th was the cancel by date) and they could come get their material. The agreement states you can cancel within 3 business days "without penalty or obligation".

Michelle stated that I could cancel but Empire was entitled to come retrieve all of their material. I agreed with her, stated she could come get it, but Empire would need to put my house back to the condition it was in, including repairing the 16 entryway door frames and custom molding surrounds that were cut in order to fit the new floors (I guess they were cut because they wouldn't fit since the old floors weren't removed as required). Michelle said she didnt agree to that. She ended up offering me a reduction of around 7K, said she would talk to her manager and would be calling me back.

NOT TRUSTING A WORD THESE PEOPLE SAY, I went ahead and processed the cancellation agreement, sent a copy to their legal department as required (FedEx with signature required), I also emailed a copy to the salesman and called and verbally notified a customer service rep. As expected I never heard another word from Michelle, I have called multiple times with no success. The last 4 calls I have been told that they were unable to reach Michelle or her manager Paul, but a message was left and one of them would call me back the next day... You guessed it..

NOONE has ever called me back. However, they have processed the financing portion to the tune of 19k, which is not an ammount referenced anywhere in the contract or any other paperwork..

now I have a new floor, that you can still see the old floor underneath in one part.. I have a new floor that has assumed all of the issues of the old floor (warps, creaking, cracking) a new floor that I have to keep hammering down with a rubber mallet because portions keep popping up, and a new floor that makes popping noises when you walk over the transitions from wood to tile!!

Empire Today's reply to:

Empire Today - Very upset and dissatisfied.

Dear Vicki,

We strive to make beautiful new floors easy for all of our customers. From the sales appointment process until post installation, our customers always come first.

We regret to hear that your experience did not meet your expectations, and we’d like to further discuss your concerns. We’ve located your order, and we’ll be in touch with you shortly to start working on a resolution.

Thank you.
Review
#1343626 Review #1343626 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Reason of review
Poor customer service

I ordered laminate flooring and linoleum was installed. I was told by the men who installed the flooring that it was laminate.

The job took a lot longer because they said they did not order enough. Had to weight 2 more days plus weekend. The installers did not come back and put the wall boards in so I have the materials but they have not been installed. I would never recommend to my enemies this company.

I am very disappointed in the workmanship and the job not being finished. Also that I did not receive the laminate that I ordered and paid for.

Empire Today's reply to:

Empire Today - Review in Household Services category

Dear Celia,

For over 55 years, our customers have been our first priority. We view each purchase not as a one-time event but as the start of an on-going relationship. All that we do is dedicated to making beautiful new floors easy for our customers.

We regret to hear that your experience did not come with ease, and assure you that we take your concerns very seriously. We’ve located your account, and we’ll be in touch with you shortly to start working on a resolution.
Review
#1296610 Review #1296610 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Reason of review
Order processing issue

Well let’s see the installers Ana & Daniel are so beyond unprofessional. They showed up at my house at 1pm on Tuesday.

Took a lunch break at 4pm returned at 545pm. Said they had came back at about 5 but no one was home which was bs. Cause my son and girlfriend were here and they left their tool and rolls of padding at my front door holding it open. Anyways took them until 4am to not finish the *** job they did.

They ran out of carpet and have to return to finish one room. She told me they will be here today which is Thursday between 11-12pm to finish job. And it’s now 6:36pm and surprise surprise they ain’t here. I called her 2xs and they say they are close by and nope no show.

They left their piles of trash on my front yard and didn’t clean up after themselves on Tuesday. I was stuck vacuuming & sweeping up their disaster. And she said she didn’t know they had to move furniture so they used my son brother myself and son girlfriend to help move furniture!!! WTH!

I am in the middle of selling my home I have an open house schedule for Saturday & Sunday and my house isn’t presentable.

They didn’t finish carpet up to the walls there is a gap where u can see the uncarpeted flooring and the base boarders anywhere it transitions into another room the Carpet is lifted. A refund will be expected and ch 4 news has been notified and I am contacting better business Bureau.

Empire Today's reply to:

Avoid Empire Today

Dear Phil,

From pre to post installation, we’re committed to consistently providing our customers with the best quality service nationwide.

We thank you for bringing your concerns to our attention, and we’ll continue to work with you until your concerns are fully addressed. Thank you for your patience.

-ET Customer Support
Review
#1226256 Review #1226256 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Reason of review
Damaged or defective
Loss
$4300
Preferred solution
Full refund

Because they use local contractors, installation results may vary. But the corporate office is the same and if you should happen to get a terrible contractor like we did -- you're out of luck.

The first issue came when we tried to use their price match guaruntee. They wouldn't honor it until after several phone conversations with a very rude Kevin Konfirst, who is some sort of inside sales director.

Last year we has laminate floor installed in our home. The installers came and the job was not done well. There was bubbling and the seams did not connect well and it was generally shoddy. They came out to try to repair it, but it needed to be replaced. Many calls to Empire Today finally got a new crew to come out and reinstall the entire floor. This was a massive headache in and of itself.

After the new floor was installed, we noticed immediately that the seams were bubbling up and that the floor looked terrible. After waiting for over a month for a manager to come and inspect the flooring he did. We didn't hear from him for another month. Call after call finally ended with us being told today that they decided that the floor wasn't defective.

This is insane. But they did offer to replace the entire floor again (but not give us a refund). So, there's nothing wrong with it, but we'll come fix it anyway? We just want a refund at this point. Worst experience of this type we've ever had.

They sent out an "independent" inspector who was so incompetent we couldn't even get him to come on a day we were home. Scheduling was a nightmare and we never heard from any of them again. Then I complain again and they act like they tried to contact us but we never heard from them. The said that our new floor of LESS THAN A FEW WEEKS OLD was water damaged. But they'll send the "independent" inspector out again. Insane.

Empire Today's reply to:

Empire Today - DISGUSTED

Dear Kathleen,

Customer satisfaction is our number one priority, and we assure you that we work with our customers from start to finish until their concerns are addressed.

We regret to hear that you remain unsatisfied, and are aware that we’re currently working with you to find the most adequate solution. We’ll continue to review your concerns, and will be in touch with you shortly.

Thank you,
-ET Customer Support
Review
#1219610 Review #1219610 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Pros
  • Ripped me off and still lying to me
  • Fast scheduling
Cons
  • Never use them again
  • Intentional electronic transactions so you get no paperwork
  • False advertising
Reason of review
switched product and didn't show me brfore installing
Loss
$4600
Preferred solution
Deliver product or service ordered

Project manager (who had my flooring) was 2 hours later than installers and started the installation without showing me the product. Flooring was red, not brown and almost completely installed before I saw him or the flooring.

I am so disgusted. I've been trying to finish this project for 2 months now and to have this happen now after painting my whole condo, and with so much stuff in my living room for this long is just ridiculous. Looks like they switched the product. The name of the product was Newport, but they brought Bruce to my home.

I, in good faith paid cash for this project... Won't do that again! Waiting to see how long this will take and how they will handle this.

I want my floors replaced or to be reimbursed minus the installation so I can get this project done... I will try to update soon...

Resolved
Empire Today's reply to:

Empire Today - No resolution, yet - Resolved

Dear Toni,

Your concerns are important to us, and we assure you that we work with our customers day in and day out until their concerns are fully addressed.

We understand that this has been a frustrating matter for you, and we’ll be in touch with you shortly to continue working on a resolution. We thank you for your patience.

-ET Customer Support
Review
#1202493 Review #1202493 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Reason of review
Bad quality
Empire Today - No resolution, yet
Empire Today - No resolution, yet
Empire Today - No resolution, yet
Empire Today - No resolution, yet

Update by user Sep 03, 2018

It was resolved to my satisfaction. I hired someone else.

Update by user Apr 03, 2018

I am still working on the best solution for me. But getting much closer to a resolution with Empire Today.

Update by user Mar 16, 2018

I guess I am repeating myself but I still do not have closure. I feel that my flooring installation is a hostage. I do not want Empire Today to come back to my home and I want the balance removed from my account so I can hire a professional.

Update by user Mar 16, 2018

4 crews have been sent to fix the unprofessional installation along with 2 different supervisors and now Empire Today wants to install new flooring. I cannot accept their unprofessional installation as I had given them many chances.

I have been disappointed every time they left, it does not look better. Because I will not accept a new flooring by another unprofessional Empire Today flooring contractor or a reduction in the balance I will be sent to collections. I have emailed a estimate from a licensed flooring contractor that will put in new flooring and new baseboard for more than I paid for Empire Today. The contractor removed the quarter round and saw the uneven cut that has been covered up by quarter round.

He feels it cannot be fixed and I have been saying that all along. The vinyl that was installed was cut uneven and the vinyl installation should have been done in a professional manner. For example the closet runners should have been removed and the vinyl should have been put under the closet strip. I had hoped to get an estimate on new baseboards but the vinyl is cut so poorly it could not be covered up to baseboard is whide enough.

Empire Today will not replace baseboards, or fix the wall damage. Or other damage done by the installation. I am requesting that my balance be removed so I can have a professional install new flooring. If I accept a lower balance from Empire I have to sign a waiver stating that I cannot say anything negative about Empire Today and waive any rights to the flooring warranty.

Not worth it by the way it looks today. The caulking around the toilets is also sloppy and unprofessional and usually not done when installing hard surfaces. Does Better Business Bureau Care?

Should I try them next? Just wondering.

Update by user Mar 13, 2018

After 4 crews from Empire Today and 2 inspection supervisors could not fix the damage I am requesting that I will no longer be held responsible for the unprofessional installation balance. New floor has to be installed.

I have received estimates from licensed contractors that are professional flooring installers. I had hoped to have new baseboards installed to cover up the damaged baseboards and large quarter round used by Empire Today. But the flooring cannot be fixed because the vinyl was cut incorrectly. New baseboard would not cover up the unprofessional installation and unevenly cut vinyl.

Even around the toilets there was a lot of caulking to cover up the vinyl that was cut incorrectly. I have given Empire Today many chances to fix the damage and do not want them to return to my home again.

I have been disappointed too many times and do no feel there are professional flooring installers that work for Empire Today that work in my area. This is still not resolved!!!

Update by user Mar 07, 2018

I have been in contract with customer relations but after 4 crews that have come to repair it is still as the photos attached, very unprofessional. I have been offered another crew to put in a new floor but I don't bevel the damaged baseboards or wall will be repaired.

I am now being sent to collection for the balance. As I said before I have been intimated and called a liar by the original installers. I have waited several times for crews in the 4 hour windows for them to show up sometimes not at all. The 15 page contract that I signed (on a ipad) notes only arbitration and I have not had that yet.

I have offered to pay $500.00 to finish is account, I have already paid $155 for the deposit. This is my Empire Today Experience Toni Burke

Original review posted by user Mar 04, 2018

I have been speaking with customer relations for many months since the day it was installed. I did not like the installation from the beginning and wanted them to stop. The installers said they had to do the job and that we could complain later. (I should have sent them home without finishing).

Customer Relations have been helpful in trying to resolve my installation problem. It is very difficult to remove quarter round and caulking that was installed unprofessional and sloppy the first time.

Empire Today has sent crews out 4 times to try and fix the initial installation plus 2 supervisors. The original crew, that I requested not to return, came back to remove all of the white caulking and white quarter round. They also left marks from the old quarter round and left over white caulking in different areas. I felt intimated by this original crew when they returned. They really did not want to remove all of white caulking that was applied everywhere. See the photos. I was told by the salesman a small bead would be used by the bathtub areas, that was not the case. Caulking was everywhere.

In the original 15 page contract, I requested two bathrooms done with vinyl, which seemed like a good product. But a large roll is hard to manage by one person. The product is good but the installation was done unprofessionally. Glue and cement was applied to the walls and doors that should have been on the floor.

Right now I am negotiating a large reduction in the installation cost due to the many times I had to wait for a 4 hour window and it still needs a lot of work. My baseboards have been damaged from the previous white quarter round. The paint the last crew used was white and my baseboards are a beige color.

The old caulking is still showing in different places and by removing the caulking more damage was done to the baseboard and flooring. Empire Today wants to re-install the flooring with a good crew. I am done, and I do no have the time to spend the day or 2 with any more Empire Today crews.

I will have my local flooring expert put new baseboards in and do a professional job at a great expense to me.

Hope these details are clear to anyone following this installation problem.

This is how it looks today.

Toni Burke

Empire Today Flooring Installation Top Locations

Empire Today's reply to:

Empire Today Does Not Do Quality Work

Dear Steven,

Customer satisfaction is our number one priority, and we strive to address all customer concerns from the start of their sales appointment to post installation.

We thank you for bringing your concerns to our attention, and regret to hear that you remain unsatisfied. We’ll be further investigating this matter, and we’ll be in touch with you soon.

Thank you.
Review
#1141728 Review #1141728 is a subjective opinion of poster.
Service
Empire Today Flooring Installation
Cons
  • Poor follow up on installation
  • Enitre dealing - never again
Reason of review
Bad quality
Loss
$10000
Preferred solution
Full refund

Back in September 2015 I hired Empire to install LVT . I have had moisture issues since the installation.

Empire denies that the moisture due to a water leak resulted from them. I paid an extra $1000 to have the damaged tiles repaired. The repair work was never done properly. Tiles are popping up everywhere.

It's a tripping hazard. I have been fighting this issue for two years. No satisfaction. They have offered me $1000 to make me go away.

The assessor they sent out 3 months ago gave me a written assessment of the shoddy work the contractors performed. His suggestion was to rip the entire floor up and redo it, or else receive a full refund. Empire is not willing to do any of that in spite of the written assessment one of their employees left in my home.

My assessment of Empire Today is to stay away from them! I am wanting to be fully reimbursed.